Targetes de Gamificació

1. Condicions del treball.



2. Valoració dels programes usats.


Per a realitzar el treball de targetes he usat, per a començar, genially en el qual havien moltes coses que eren útils per a crear infografies amb símbols i stickers que quedaven prou bé, a més estava l'opció d'afegir fotos per a crear una superposició i per això, si les descarregàvem per exemple de google, les féiem d'una manera més personalitzat que usant només els stickers imposats per la pàgina. No obstant això, al cap d'un parell de targetes, em vaig canviar a piktochart, el qual era més senzill usar-ho i m'agradava més per la comoditat. Si haguera d'elaborar un


treball més complex utilitzaria, en resum, genially, però com havíem de fer diverses targetes, em vaig decantar pel més senzill que encara així, tenia diverses opcions que van fer que les targetes quedaren bé. A més, com que va ser usat abans per una companya de l'equip, si alguna cosa no sabia fer-la tenia el seu suport, no obstant això, genially, era algo nou. Picktochart és una pàgina, al
meu entendre, de fàcil ús i a més no hi ha hagut cap problema respecte al tema de rapidesa. L'únic problema que va haver-hi va ser que com devien de ser les targetes d'aproximadament mig foli, al guardar el treball, tenia que, una vegada guardat, retallar-ho perquè era més gran del normal. En general, les dues són pagines prou completes i tenen molts usos pel que fa a la creació de targetes de qualsevol tipus.


3. Valoració del treball proposat.

El treball m'ha paregut prou creatiu, sobretot perquè és un projecte que nosaltres estem ajudant a fer-ho. El fet de ser els alumnes els que fem les targetes que són una recompensa per a aquells que realitzen coses positives ha sigut una bona idea, ja que ens posem en el lloc d'aquells amb què es realitze el dit projecte i les fem de manera que les recompenses vagen a agradar i sobretot, siguen aptes per a fer. El fer les targetes amb ajuda de les meues companyes ha estat molt bé, perquè ho hem passat genial imaginant-nos allò que podríem posar encara que fóra irreal. També crec que al ser un treball que hem pogut fer-ho a la nostra manera ha sigut molt eficaç perquè podíem usar els programes que volguérem, imatges, etc...

En conclusió, m'agrada este tipus de treballs, que encara que la imaginació depén molt i a vegades no aconseguisca contrarla, és molt creatiu treballar d'esta manera.

4. Diario de sesiones.

Primerament després d'haver triat els components del grup anteriorment, començarem fent una búsqueda de pàgines per a realitzar estes targetes i cada una de nosaltres havia de triar una. Jo i Carla vam triar la mateixa i per a no usar les dues el mateix programa, almenys al principi ja que el professor ens va dir que devia d'haver-hi variabilitat, vaig ser jo la que va buscar una altra per haver sigut l'última de les dos en registarse. I així ho vaig fer, la primera en la qual em vaig registrar el nom no me de la qual no em recorde, era molt senzilla i a penes havien opcions perquè al majoria eren de pagament, per tant, vaig decidir buscar una altra. Record que em vaig registrar en una altra però era igual, calia pagar. Finalment, el professor em va recomanar que prove genially, llavors, a simple vista la vaig veure bé. A més, havien dos companys de classe que també la usaven i podíem ajudar-nos, però com he dit en la valoració de programes, em vaig canviar a piktochart perquè era més senzilla. D'aquesta manera, ja vaig tindre el programa per a començar.


Al principi, no sabia molt bé com a realitzar targetes perquè la imaginació no fluïa però finalment, després d'un full amb idees que ens va donar el professor, vaig saber què faria. Vaig realitzar una que deia  "Val per mirar apunts per una pregunta de teoría", a pesar que no em convencia perquè la veia molt senzilla, la vaig deixar, ja que si havia d'haver de pensar una altra vegada com fer-la i què posar, perdria temps. Després de tantejar altres opcions, perquè no volia agafar una idea que la majoria d'equips tingueren repetides, vaig fer una variant, la de "Val per mejar en classe amb els companys de mesa"  aquesta idea va vindre donada perquè la majoria del nostre equip començava a menjar en classe (quan tocava TIC abans del pati) i vaig pensar que era una bona idea perquè el professor no llevaria punts del Classcraft, raó per la qual estàvem en part, fent les dites targetes.

Després d'una parada d'escasses idees, mirar fotos per google, en especial una que vaig fer de fons de la targeta, em va ajudar a pensar allò que posaria, que en este cas va ser "Val per anar al bany" que és la que més em va agradar de les que vaig fer perquè tenia molt color a més de l'emoji de la caca de whatsapp. Va quedar súper mona. Després de fer aquestes, la meua companya Tania i jo ens vam
adonar de que en les targetes que havíem fet no havíem posat @salesianasvlc, per tant, em vaig oferir per a editar-les des de Drive i posarse-les a les 7 targetes aproximadament, les qual no ho tenien. Fer açò em va costar almenys una sessió, ja que el programa de Pixlr el qual ve oferit per Drive per a editar les fotos, me n'anava un poc lent i no sabia, en un principi, ajustar la lletra. Després de realitzar açò, vaig haver de pensar altres idees, la qual va ser relacionada justament amb Classcraft i deia "Val per +10 XP durant una semana", se'm va ocórrer perquè durant un llarg temps era la que menys experiència tenia en el joc respecte a les meues companyes d'equip i no hi havia manera de pujar.



Pel fet que la meua imaginació escassejava, durant una sessió vaig ajudar a la meua companya Tania amb les seues idees, és a dir, se m'ocorrien coses per a altres quan em preguntaven alguna cosa, però res per a fer jo. Finalment, vaig començar una que deia"Val per escoltar música en clase" però em vaig donar compte que teníem ja diverses així per tant, rebutge la idea. Després, vaig pensar a fer una
amb "Val per tindre 8 minuts més en l'examen" i quan vaig començar a buscar les imatges png que necessitava em doní compte que no quedaria com volia, per això, vaig esborrar el que tenia i em vaig posar a fer una que deia "Val per jugar al que vullgues els 15 últims minuts de clase" perquè molta gent en classe de TIC juga al solitari, miner, etc.. quan no toca i amb esta targeta podrien fer-ho sense que el professor diga res. El problema en aqueta targeta va ser la grandesa de les fotos al pujar-les al programa ja que no em deixava, per això vaig haver de tornar a buscar les imatges que posaria, d'una grandària menor. 

Una de les meues últimes targetes va ser "Val per mirar els apunts en un examen durant 5 minutos"  ja que a vegades necessitem una espenta per a realitzar un exercici, per a recordar-nos de la frase amb què comença el que nos preguntan.. Em va paréixer algo surrealista però tot siga per provar. 

Les targetes eren molt fàcils de fer ja que una vegada pensada l'estructura que devia de tindre simplement calia buscar imatges, descarregar-les, posar-les i posar el text que volguérem amb les característiques adequades. El problema amb què em vaig trobar en el programa que vaig utilitzar va ser que no era de grandària mitjana foli sinó que era més llarg, per això cada vegada que descarregava el que havia fet havia d'anar a editar-les i retallar-les i finalment, pujar-les a Drive.


Crec recordar que sobre les 2 o 3 sessió, vam començar a treballar amb excel, i per tant, intercalàvem targetes i excel. El que tenien en comú, per així dir-ho, era que, tots els dies féiem un esdeveniment diari en Classcraft, el qual també comenárem a usar-ho junt aquest treball. Tracta mes o menys d'un joc virtual, el qual segons coses positives que faces en la vida real, et dòna més eperiència i per tant pots passar de nivell adquirint poders que t'ajudaren segons corresponguen. En el cas contrari, si fas aalguna cosa mal et lleven AP o HP. 

Sincerament, crec que he fet poques targetes en comparació amb les meues companyes en general, però no ha sigut en absolut per ganes o interés ja que m'agradava molt la idea i el treball, sinó perquè bé no tenia imaginació en eixos moment o bé perquè quan pensava algunes, google no m'ajudava al que respecta amb les imatges i per tant, no podia fer-la segons com volia. L'última sessió vaig acabar la que tenia començada i em vaig quedar a mitges amb una targeta i se em va oblidar guardar-la i llavors, la següent classe ja no la tenia i com no em recordava molt bé de que era vaig decidir obviar-la i començar amb aquest blog tal com ens havia deixat indicat el professor.



5. Treball en grup.
  • Componentes del grup: 
-Tania Cuerda, es com ja ho he dit en molts blog, molt loca i treballar amb ella es divertit i fa que les clases siguen més amenes, encara que tampoc em resulten èsades. Es molt treballadora i la imaginació li eix per tots els llocs.
-Carla Albiñana, es molt divertida i també diu prou cosas que em fan risa. Ha sigut de les que més targetes ha fet, ha sigut molt treballadora.
-Miriam Pérez, com estic mes allunyada d'ella no em intercambiat tantes paraules com amb les altres dues, pero sí que ha mostrat interés en el traball i ha aportat també moltes targetes.
-Merche Real: no he vist molt interés en ella, ja que com no tenia ordinador lo compartia amb Miriam, però mai ha sigut ella qui feia les targetes per tant, jo he notat falta de traball per la seua part i a més.
  • Valoració del grup: treballar amb elles es molt divertid, m'agrada molt i per això, som el mateix grup que abans. En general totes som molt treballadores i com ens llevem bé no em tingut cap problema i si ho em tingut hem sabut solucionar-lo. Em fet moltes tarjetes molt creatives ja que la majoria tenien molta imaginació. L' únic que diria del grup, com he nomenat abans, es que en aquesta ocasió com que Merche i Miriam compartien l'ordinador, la que ha treballa més ha sigut Miriam ja que Merche sempre es sentava al seu costat i no mostraba interés en cambiar-se amb ella, encara que, si que li ha aportat moltes idees. En general, ens ajudàvem entre totes, sobretot en mi cas, m'ajudàven més Carla i Tania perque les tenia al cosat. Hem fet entre totes un total de 39 targetes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario