Exercicis de Scratch

1. Condicions del treball.

2. Valoració del programa utilitzat.  

Scratch em pareix un bon programa per a programes que siguen curts i fàcils. A més, és una bona manera de començar amb la creació de videojocs ja que a excepció d'alguns comandos que si tenen dificultat, són molt fàcils d'usar o bé d'aprendre com posar-los. En tot cas, té una guia i instruccions en què et diu pas a pas com has de fer-ho per a aconseguir el teu resultat. A pesar que les indicacions apareixen en anglés i espanyol (un poc mesclades) és fàcil d'entendre per la quantitat d'imatges que t'ajuden. Presenta molta varietat de comandos en què hi ha aparença, moviment, controles... i inclús el teu pots crear el teu pròpia variable, amb la qual cosa pots complicar un poc més el teu treball. Al tindre açò, es poden crear tot tipus de programes tant complexos com simples. Té moltes opcions que van des d'una sèrie de fons fins a objectes a què animar. El programa en si presenta fons que pots triar però a més s'haja l'opció d'importar amb el que pots dissenyar el fons a la teua manera. El mateix ocorre amb els personatges o objectes que vols que aparega, pots importar-los la teua o usar els que estan i canviar-los els colors, fer-los més xicotets, clonar-los. La veritat és que té de tot i pots fer el tipus d'història que vullgues ja que t'oferix el material necessari. Un altre bon punt, és que a vegades es guarda només el que fa que siga més segur a l'hora d'una fallada i que es tancament la pàgina i perdes tot el que fa encara que, d'altra banda, la importació de fotos va molt lenta. Sincerament, és un programa que no utilitzaria perquè no m'agrada fer este tipus de coses, però que ho veig fàcil i assequible per a endinsar-se en la creació d'animacions. És un programa apte per a qualsevol.




3. Valoració del treball proposat.
El treball constava d'11 exercicis més 4 de prova. En general ha sigut fàcil, no obstant això, havien coses que no sabia ni com es posaven i per això, he hagut de passar-me un parell de sessions en algun exercici per a saber entendre-ho. Crec que anar a una sessió per exercici era poc de temps en els últims exercicis ja que adquirien més complexitat. És un treball en què hem tractat tot tipus de comandos pel que perfectament ara, podríem crear o una història o un joc per la nostra part. Açò, també requeria molta imaginació i creativitat i com ja he anomenat en entrades anteriors este no és el meu punt fort ja que he d'estar molt concentrada per a tindre idees originals i més encara estant en un classe en què ningú calla (què em pareix perfecte que es puga parlar tot el que vullguem ja que és en l'única que podem fer-ho lliurement). Alguns exercicis requerien ajuda constant d'una persona que sabera com usar el programa (en este cas, el professor) perquè a pesar que ho explicara, seguia sense entendre-ho. El treball m'ha paregut interessant, però no m'ha agradat perquè era molt desmanotat i els comando més difícils no els entenia així que anava molt lenta fins que aconseguia usar-los. Els exercicis en què he trobat més dificultat han sigut els últims, sobretot el d'endevinar el número ja que requeria fer com una escala en què un comando englobava a tot.

4. Diari de sesions. 
Comencem Scratch amb les indicacions del mateix programa ja que el professor ens va manar a realitzar almenys 4 exercicis de prova per a saber mes o menys com usar-los. El primer que vaig fer va ser el del Ball i em va paréixer senzill ja que estava molt ben explicat. El segon va ser el de "Crear musica" el qual no vaig arribar a acabar-ho i es va quedar a mitges perquè requeria gravar coses (no em doní compte d'açò abans) i així, doncs, vaig perdre una sessió per a res. El tercer que vaig fer va ser el del joc de les pomes que em va paréixer un poc més complex, no obstant això, com les imegenes deien que era exactament que és el que havíem de fer, no va haver-hi dificultad.El quart que vaig fer va ser el del ping pong que em va resultar divertit i fàcil, a pesar que quan ho vaig tornar a obrir després d'un parell de setmanes de fer-ho em doní compte que s'havien esborrat els comandos de la bola així que no funcionava.
El temps dels exercicis de prova ja havia passat i havíem de començar amb els exercicis de veritat però com em faltava u per la sessió perduda del que no vaig poder acabar, vaig decidir fer un a casa que era molt fàcil i m'emporte menys de 45 minuts que és el de canviar la roba. 

El primer exercici que vam fer va ser el de dibuixar un quadrat només, però volia fer una espècie de màgia així que vaig afegir un osset perquè quan desapareguera el quadrat (al fer clic) apareguera ballant. El difícil d'açò va ser fer que el gat repetira 4 vegades pels quatre costats iguals del quadrat els comando.

El segon exercici era dibuixar. en compte d'un quadrat, un triangle. Jo en compte de fer un vaig fer 3, el problema ho vaig trobar en que calia usar el comando de gir, com anteriorment havíem fet amb el quadrat però com un altre angle distint. Em doní compte que este treball no era del meu grat total però m'agradava veure el treball finalitzat perquè era graciós. 

El tercer exercici era realitzar una casa i com era aplicar un poc del que realitza abans no va ser molt difícil a excepció de la porta que al ser distints costats devia de posa que fóra d'un lloc, després a un altre i així fins a acabar el rectangle. O almenys va ser la idea que a mon se'm va ocórrer.

El quart exercici va ser de realitzar una espècie de ruta, la qual no vaig aconseguir entendre-la ni a fer-la del tot bé, però bo, ací esta, sencereta.

El quint exercici em va paréixer un poc pesat, ja que havíem de pintar el semàfor ja que havia de ser roig i verd perquè canviara en x temps. Però em resulte fàcil en general. Encara que el posar-li cara un personatge no quede res ben ja que no coincidien. 

El sext exercici havent fet la resta va ser molt fàcil a pesar que vaig estar molt de temps amb este per les bambolles d'oxigenación que no sabia com fer que anessen i tornaren, però en general el fer que els meus peixos reboten va ser això de menys i el carranc també, només de posar un parell de comando ja podria estar. El problema m'ho vaig trobar en que no trobava cofres del tresor en png i llavors vaig haver de tallar-los jo igual que va succeir amb les bambolles.

En el sèptim exercici vaig realitzar història en què es canviava el fons i la qual anava de que Tania (balladora) arribava tard i ens enfadàvem perquè sempre era el mateix, la veritat és que este exercici m'ho vaig tindre haver de deixar per al final ja que anava retardada i ho deixe a mitges per a començar el següent. Quan finalitze tots els exercicis vaig tornar a fer-ho i la veritat que se'm va fer molt fàcil fer-ho. 

L'octau exercici crec que és dels més senzills que he fet ja que només era saber utilitzar un comando més però diferent dels d'abans. El nové exercici va ser com una complicació de l'anterior ja que s'havia d'intercalar estes preguntes amb accions fetes per l'objecte, no obstant això també va ser senzill realitzar-ho.

El desé exercici perquè la veritat va ser un dels més complicats pel fet que calia posar molts comandos com que canvie la puntuació a -1 si toca l'objecte o fer que desaparega el premi quan siga tocat per l'objeto... 

Al començar l'últim exercici no sabia ni com fer-ho, perquè entenia les indicacions però no que comandos usar així que després de fer-me un esquema mental sobre el que havia de tindre vaig començar i a poc a poc vaig ser fent-ho amb ajuda del professor fins que m'embosse amb el nombre de vegades que spodía intentar endevinar el número, perquè, se suposava que era fins a 3 i em continuava abaixant així que el professor em va dir que ho deixara així ja que si havíem de buscar la fallada tardaríem. 

En les últimes cases vaig rematar algun exercici que em quedava per canviar o afegir alguna cosa i així, els vaig acabar i vaig començar a escriure este blog. El treball per a haver sigut l'últim no ha estat malament en general, no crec que torne a usar el programa pero en certa mida m'ha agradat poder probar-lo.




 

No hay comentarios:

Publicar un comentario